Tervetuloa Metsämiesten Säätiön apurahahankkeiden viestintäwebinaariin torstaina 18.4. klo 13-15

Kaikkien Metsämiesten Säätiön apurahahankkeiden on toimitettava toiminnastaan tiedote. Se vaaditaan siksi, että on tekijän ja rahoittajan kannalta keskeistä saada hankkeelle näkyvyyttä ja tulokset muiden tietoon, jolloin muutkin voivat hyödyntää tuloksia. Näin saadaan hankkeille vaikuttavuutta. Lisäksi näin saadaan dokumentoitua hankkeen tärkeimmät tulokset ja hyödyntää niitä isommissa hankkeissa tarvittavassa raportissa.

Tule kuulemaan, mitä rahoittaja odottaa sinulta hankkeen tiedottamisessa sekä saamaan oppia, miten tiedotteesi on kiinnostava median näkökulmasta. Viestinnässä on hyvä huomioida myös some-kanavien hyödyntäminen. Mukana on kouluttajana Maaseudun Tulevaisuuden metsätoimituksen tiiminvetäjä Mia Jouslehto kertomassa, miten uutistarjonnassa erotutaan ja mitä asioita tiedotteessa kannattaa tuoda esille. Tarja Ollas kertoo rahoituksellamme toteutettavan Metsähyvinvointi-hankkeen viestinnästä.

Ohjelma, torstai 18.4. klo 13.00-15.00:

Tervetulosanat ja koulutuksen toimintaohjeet, Veikko Iittainen, kehityspäällikkö, Metsämiesten Säätiö

Näin teen mediaa kiinnostavan tiedotteen, Mia Jouslehto, MT Metsän tiiminvetäjä, Maaseudun Tulevaisuus

Metsähyvinvointi-hanke, miten uudistan viestejä ja tavoitan metsäalan ihmisiä, Tarja Ollas, hankkeen vetäjä, Tapio Oy

Apurahaprosessin kulku ja aikataulut, Aija Järnstedt, palvelupäällikkö, Metsämiesten Säätiö

Kysymykset, keskustelu ja päätössanat, Veikko

Toiveemme on, että kaikista yli 1 500 euron apurahahankkeista on edustaja koulutuksessa. Pienempien hankkeiden suhteenkin koulutus on mainio tilaisuus saada tuoretta oppia viestinnästä.

Ilmoittaudu maanantaihin 15.4. klo 16 mennessä:  https://www.mmsaatio.fi/saatio/webinaarit/viestintawebinaari-18.4.2024.html

Lisätietoja Veikko Iittaiselta, veikko.iittainen@mmsaatio.fi, puh. 040 631 4771

Tervetuloa