Virtuaalikoulutus-työpajat metsäalan opettajille ja oppilaille järjestetään 24.–26.9.2018 Helsingissä

Työpajoissa on mahdollisuus tutustua ja oppia, kuinka hyödyntää digitaalisuutta ja virtuaalitodellisuutta omassa opetuksessa.

Tervetuloa mukaan metsäalan virtuaalikoulutus-työpajoihin, 24.–26. syyskuuta. Työpajat järjestää Helsingin yliopiston Mixed Reality Hub -tutkimustiimi Metsäkoulutus ry:n ja Metsämiesten Säätiön tukemana.

Työpajat järjestetään Helsingin yliopiston Tiedekulmalla (Yliopistonkatu 4, Helsinki). Työpajan voi ottaa osaksi kurssia / ekskursiota ja näin myös oppilaita saadaan mukaan!

Ma 24.9. klo 10-16. 2-asteen työpaja: Ponsse-metsäkoneen huoltokoulutus
Ti 25.9. klo 10-16. Ammattikorkeakoulujen työpaja: Virtuaalinen metsänhoito ja asiantuntijapalvelu
Ke 26.9. klo 10-16. Yliopistojen työpaja: Laserkeilauspistepilvet ja puusolut VR:ssä

Kevät 2019. Yhteinen työpaja

Työpajojen rakenne muodostuu seuraavasti:
• Intro-osuus
o Aloitussanat: opetus- ja oppimisteknologioiden asiantuntija Jani Holopainen
o Kartoitetaan tämän hetkinen tilanne digitaalisessa ja virtuaalisessa opetuksessa metsäalan oppilaitoksissa
• VR-demo työpajat ja haastattelut
• Purkutilaisuus

Jokainen työpajaan osallistuja tekee ohjatusti kurssisuunnitelman, jota kehitetään työpajan jälkeen yhdessä MR Hubin kanssa. Kurssisuunnitelma toimii hakemusliitteenä Metsäkoulutus Ry/Metsämiesten säätiön hakemukseen metsäkoulutuksen digitalisoimiseksi. Vastuuopettajilla mahdollisuus hakea henkilökohtaisia apurahoja palkkioksi kurssien järjestämisestä!

• Jatkumo työpajojen jälkeen oppilaitoksissa
o Kurssisuunnitelmien esittely ja kommentointi omissa oppilaitoksissa
o Yhteistyötahojen kartoittaminen ja kontaktointi
o MR Hub apuna kurssisuunnitelmien kehittämisessä