Metsäalan yliopistokoulutuksen vetovoima kasvoi kevään yhteishaussa

Metsäalan yliopisto-opintoihin haki tänä keväänä lähes viisi prosenttia enemmän ensisijaisia hakijoita verrattuna viime vuoteen.

Helsingin yliopistoon haki 141 ensisijaista hakijaa kun aloituspaikkoja oli tarjolla 55. Itä-Suomen yliopistoon haki 72 ensisijaista hakijaa ja aloituspaikkoja oli tarjolla 38. Yliopistojen ensisijaisten hakijoiden määrä on kasvanut neljänä vuonna peräkkäin.

Metsätalousinsinöörikoulutukseen hakeutuneiden ensisijaisten hakijoiden määrä tippui hieman viime vuoteen verrattuna. Tänä vuonna ensisijaisia hakijoita oli 492 kun niitä viime vuonna oli 525. Aloituspaikkoja oli yhteensä 255. Ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi Hämeen ammattikorkeakoulussa, Karelia ammattikorkeakoulussa, Lapin ammattikorkeakoulussa ja Noviassa. Ensisijaisten hakijoiden määrä tippui Tampereen ammattikorkeakoulussa ja Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamkissa. Vetovoimaisimmat oppilaitokset olivat Tampereen ammattikorkeakoulu ja Lapin ammattikorkeakoulu.

Metsäalan perustutkintoon haki tämän vuoden yhteishaussa lähes 15 prosenttia enemmän ensisijaisia hakijoita kuin vuosi sitten.