Drone-koulutusta HAMK Evolla

Koulutuksessa opetellaan ammattimainen dronen käyttö alusta alkaen. Opitaan keskeisimmät turvalliseen lentotoimintaan liittyvät säännöt, vastuut ja velvollisuudet sekä niiden soveltaminen käytännössä.

Koulutuksen teemat
– miehittämättömän ilmailun taustat ja toimintaympäristö
– säännöt, vastuut ja velvollisuudet
– drone teknisenä laitteena, erilaiset laitteet ja sensorit
– ilmatilan tuntemus, missä saa lentää ja missä ei
– lennon valmistelu, riskianalyysit ja toimintaohjeet, hyvät käytänteet lentotoimintaan

Käytännön lentoharjoituksissa opitaan turvallinen lennon valmistelu, dronen käyttökuntoon laitto, turvallisen lentämisen perusteet, valokuvien ja videoiden ottaminen ja kartoituslennon suorittaminen.

Koulutuksen jälkeen osallistujalla on riittävät tiedot ja taidot aloittaa omatoiminen dronen käytön harjoittelu. Hän tunteet turvalliset käytännöt ja osaa toimia sääntöjen ja määräysten mukaisesti.

Koulutuksessa käytetään kalustona DJI:n Phantom ja Mavic pro kalustoa.

Kenelle?
– dronen käytöstä kiinnostuneelle
– oman dronen hankkineelle tai hankintaa suunnittelevalle

Aika
21. – 22.5.2019 klo 9.00 – 16.00, ensin teoriaa, toinen päivä käytännön lentoharjoituksia

Kouluttaja
Esa Lientola, HAMK.
HAMK on Esa Lientolan johdolla edelläkävijä metsäalan dronelennättäjien koulutuksessa. Katso YLEn tekemä juttu alta.

Koulutuspaikka
HAMK Evo, Lammi, Saarelantie 1

345 € + alv 24 %, sisältäen koulutuksen materiaalin ja tervetulokahvin

Peruutusehdot
Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen tapahtuvista peruutuksista laskutamme 40 % koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko koulutuksen hinnan.

Ilmoittautuminen 13.5. mennessä alla olevan linkin kautta

Sari Mantila, sari.mantila@hamk.fi, 040 833 2592