Metsäalan koulukampanja tulee taas: metsälähettiläät jakavat nuorille tietoa metsäalan tuotteista ja työmahdollisuuksista

Käytämme puupohjaisia tuotteita päivittäin. Samalla metsäteollisuus kehittää jatkuvasti uusia arjen hyödykkeitä, joilla voidaan korvata fossiilisista raaka-aineista valmistettuja tuotteita. Näistä tuotteista ja alan opiskelu- ja työmahdollisuuksista kertoo metsäalan yhteinen työnantajamielikuvakampanja, joka pyörähtää käyntiin jo 11. kertaa.

Metsäteollisuuden yhteinen Mahdollisuuksien metsä -koulukampanja käynnistyy 1.3.2024. Kampanjassa metsäalalla työskentelevät metsälähettiläät ja metsäalan opiskelijat vierailevat yläkouluissa ja lukioissa ympäri Suomen ja kertovat alan opiskelu- ja työmahdollisuuksia sekä esittelevät puusta valmistettavia tuotteita. Kampanjan tavoitteena on lisätä alan tunnettuutta nuorten keskuudessa ja saada heidät pohtimaan, voisiko nuori löytää oman paikkansa innovatiiviselta alalta. Kampanjaa on järjestetty jo vuodesta 2013 lähtien.

Kampanja jalkautuu tänä vuonna noin 200 kouluun aina Helsingistä Kittilään ja Porista Joensuuhun maalis-huhtikuun aikana. Koululähettiläistä löytyy työntekijöitä aina tehdastuotannosta toimistoon ja ylimpään johtoon. Osana kouluvierailua lähettiläät esittelevät nuorille omia koulutus- ja urapolkujaan. Erilaiset tarinat korostavat urapolkujen ainutlaatuisuutta ja alalla työskentelevien ihmisten moninaisuutta.

Kampanjaa toteuttavat Metsäteollisuus ry, Suomen Metsäyhdistys, Puunjalostusinsinöörit ja metsäteollisuusyritykset Metsä Group, Stora Enso Oyj, UPM-Kymmene Oyj, DS Smith Packaging Finland Oy, Koskisen Oy, MM Kotkamills, HASA Oy, Sappi Kirkniemi, Versowood Oy, Tornator Oyj ja Tervakoski Oy.

Lisätietoja:  Nina Rouhiainen, viestintäasiantuntija, Metsäteollisuus ry, nina.rouhiainen[at]forestindustries.fi, p. +358401902666