Metsäkoulutus ry mukana Metsävisassa

Metsävisan 2017 voittaja on Taneli Mutanen Paltamon Korpitien koulusta

Nuorten valtakunnallisen metsäkilpailun voitti Taneli Mutanen Paltamon Korpitien koulusta. Kisa huipentui finaaliin metsäradalla Nuuksiossa ja Taitaja 2017 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa.

Toiselle sijalle Metsävisassa ylsi Jimi Salonen Vehmaan Vinkkilän koulusta. Kolmanneksi paras metsävisailija oli Aino Ristolainen Joensuun Pielisjoen koulusta.

Metsävisan rahoittajat järjestivät loppukilpailun Suomen juhlavuoden teeman mukaisesti yhdessä. Suomen Metsäyhdistys ja Biologian ja maantieteen opettajien liitto BMOL ry ovat Metsävisan pääjärjestäjät. Kilpailua rahoittaa Suomen Metsäsäätiö. Muita rahoittajia ja järjestäjiä ovat OP, UPM, Stora Enso, Metsä Group, Metsähallitus, MTK ja Metsäteollisuus ry.

Tämän vuoden finaalissa olivat lisäksi mukana Suomen luontokeskus Haltia, Tiedekeskus Pilke, partiolippukunta Hyvinkään Nummenpojat, Metsäkoulutus ry, Suomen Metsästäjäliitto ja Suomen metsäkeskus sekä metsäalan koulutuksen järjestäjät Helsingin yliopiston metsätieteiden laitos, Aalto-yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu ja ammatti-instituutti sekä Yrkeshögskolan Novia.