Metsäkoulutus ry:n kuulumisia

Tervehdys!

Metsäkoulutus ry:n vuosi on käynnistynyt vauhdikkaasti. Tammikuussa käsiteltiin Metsäkoulutus ry:n saamia hankeideoita koulutuksen kehittämiseksi. Hankeideoita tuli lähes kaksikymmentä. Metsämiesten Säätiön hankehakuun eteni 8 hanketta, joissa teemoina ovat oppimateriaalit, metsäalan koulutuksen markkinointi ja sähköiset oppimisympäristöt sekä verkkokurssit. Metsämiesten Säätiölle lähetettyjen hankehakemusten arvo kokonaisuudessaan oli yli 300 000 euroa. 13.3 Metsämiesten Säätiö ilmoittaa julkisesti verkkosivuillaan myönteisen apurahapäätöksen saaneet hankkeet ja tahot. Kiitos kaikille hankeideoita lähettäneille. Toivotaan, että mahdollisimman moni hanke saa myönteisen päätöksen ja hankkeet saadaan käyntiin.

Metsäkoulutus ry on herättänyt mediassa kiinnostusta ja tammikuussa oli lukuisia haastatteluja lehtiin, kuten Forest.fi, Puumies, Osuuspankin jäsenlehti, MetsäGroupin Viesti -lehti, Farmi ja MEOL -metsäalan opiskelijoiden jäsenlehti Konkelo. Ylen Metsäradiossa oli juttua 25.1 metsäalan koulutuksesta ja perustetusta yhdistyksestä. Haastateltavana oli yhdistyksen toiminnanjohtaja Ville Manner. Juttu on kuunneltavissa Metsäradion sivuilla.

Metsäkoulutus ry:n hallitus on kokoontunut kaksi kertaa tämän vuoden aikana. Kokouksissa on käsitelty mm. koulutuksen kehittämishankkeita, markkinointimateriaalien hankintaa, yhteistyötarjouksia, jäsenhakemuksia ja muita yhdistyksen käytännön järjestelyihin liittyviä asioita.  Seuraava hallituksen kokous pidetään 20.3. Yhdistyksen hallitus päätti 7.2 pidetyssä kokouksessa käynnistää yhdistyksen strategian laadinnan. Valmista pitäisi olla yhdistyksen syyskokouksessa syksyllä 2017. Yhdistykselle tehdään parhaillaan markkinointimateriaalia, jota hyödynnetään tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Metsäkoulutus ry:ssä on jäseniä tällä hetkellä 38. Viimeisimpänä jäseneksi liittyi Metsäylioppilaat ry. Jäsenhankinta on yhteinen ponnistus ja muistakaa vinkata yhdistyksen jäsenyydestä, kun tapaatte oman työn ohessa metsäalan toimijoita ja koulutuksen järjestäjiä. Tervetuloa mukaan uudet toimijat. Yhteistyössä on ideaa!

Metsäkoulutuksella on internetsivut osoitteessa www.metsakoulutusry.fi ja yhdistys näkyy myös Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä.