Metsäalan perustutkintoon lähes 15% enemmän hakijoita tänä vuonna verrattuna viime vuoteen

Metsäalan perustutkintoon haki tänä keväänä yhteishaussa kokonaisuudessaan lähes 15% enemmän ensisijaisia hakijoita verrattuna viime vuoteen. Ensisijaisten hakijoiden määrä nousi 519 henkilöstä 593 henkilöön. Kokonaishakijamäärä kasvoi 1648 hakijasta 1900 hakijaan. Aloituspaikkoja oli tarjolla 629 kappaletta. Vetovoimaisin oppilaitos oli Esedu Mikkelistä, jolla on koulutusyksiköt myös Savonlinnassa ja Pieksämäellä. Erittäin hyvin hakijoita saivat myös Riveria, jolla koulutusyksiköt ovat Valtimolla ja Joensuussa sekä Oulun seudun ammattiopisto OSAO, jonka yksiköt sijaitsevat Muhoksella ja Taivalkoskella.

Ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen yhteishaku on 20.3. −3.4. 2019

Metsäkoulutus ry tilastoi vuosittain metsäalan koulutuksen hakijamääriä ja aloituspaikkoja jokaisella koulutusasteella.

Metsäkoulutus ry on valtakunnallinen yhdistys, joka kehittää metsäbiotalouden koulutusta ja sen vetovoimaa. Metsäkoulutus ry yhdistää metsäalan työelämän ja kaikki koulutusasteet.
www.metsakoulutusry.fi

Lisätietoja: Ville Manner, ville.manner@metsakoulutusry.fi ja puhelin 050 3315425